Δευτέρα, 1 Ιουνίου 2015

«Γκάζι» για το πέρασμα της Κλόκοβας… Φουλ ρυθμοί στις δίδυμες σήραγγες

Πηγή και φώτο: epiruspost.gr
«Γκαζώνει» για τα καλά πλέον η Ιόνια Οδός, στο πιο δύσκολο ίσως τμήμα του δυτικού κάθετου αυτοκινητόδρομου, αυτό της Κλόκοβας. Μετά την έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, δεν χάθηκε ούτε ώρα και ήδη το «τρύπημα» του βουνού έχει ξεκινήσει. Μάλιστα τρέχει παράλληλα από τη νότια και τη βόρεια είσοδο, ώστε να μην χαθεί χρόνος. Οι εργασίες ξεκίνησαν πριν λίγες εβδομάδες και η πρόοδος που καταγράφεται είναι ήδη εντυπωσιακή.

Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό (2005), η σύνδεση του Αντιρρίου με το νότιο τμήμα της παράκαμψης Αγρινίου θα γινόταν ουσιαστικά από τη σημερινή διαδρομή (4,2 χλμ.), με διαπλατύνσεις και τεχνικά έργα.

Ενάντια στη χάραξη αυτή προσέφυγε ο Ναυτικός Ομιλος Μεσολογγίου, υποστηρίζοντας μεταξύ άλλων ότι τα έργα θα κατέστρεφαν το τοπίο και τη θέα της περιοχής από τη θάλασσα.

Το Δ' τμήμα του ΣτΕ έκανε δεκτά τα επιχειρήματά τους το 2013 και οι περιβαλλοντικοί όροι του έργου ακυρώθηκαν.

Κατά τη συμφωνία επανεκκίνησης των έργων, στα τέλη του 2013, προβλέφθηκε η κατασκευή σηράγγων και η διατήρηση του υφιστάμενου δρόμου ως εναλλακτική χωρίς διόδια, με επιβάρυνση του προϋπολογισμού του έργου κατά 100 εκατ. ευρώ.

Με το νέο έργο, ο ιδιαίτερα δύσκολος στην κυκλοφορία ορεινός δρόμος θα παρακαμφθεί με δύο δίδυμες σήραγγες (μία για κάθε κατεύθυνση), μήκους 2.890 και 2.880 μέτρων.

Σύμφωνα με την κοινοπραξία Νέα Οδό, τα μέτωπα των σηράγγων έχουν επιλεγεί σε θέσεις με ελάχιστες περιβαλλοντικές επιπτώσεις, διασώζοντας τα βυζαντινά ευρήματα στη βόρεια έξοδο.

Προ και μετά των μετώπων των σηράγγων, σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, υπάρχει δυνατότητα αναστροφής στα αντίθετα ρεύματα, ενώ στα μέτωπα των σηράγγων χωροθετούνται τα κτίρια ελέγχου.