Τρίτη, 28 Αυγούστου 2012

Άρτα: Στο 77,19 % το ποσοστό επιτυχίας στις πανελλαδικές εξετάσεις

www.arta.gr
Πολύ υψηλό είναι το ποσοστό επιτυχίας των υποψηφίων από την Άρτα στα ΑΕΙ και ΤΕΙ, φτάνοντας στο 77,19 %, με τον αριθμό των εισακτέων να είναι μεγαλύτερος από πέρσι κατά 8%. «Κάθε φέτος και καλύτερα» ανέφερε ο Διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Άρτας κ. Νικόλαος Ράπτης αναλύοντας τα αποτελέσματα για το νομό μετά τη χθεσινή ανακοίνωση των εισαγωγικών βάσεων για τα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Ειδικότερα στο νομό Άρτας - σύμφωνα με τον Προϊστάμενο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Νικόλαο Ράπτη - το ποσοστό επιτυχίας στις Πανελλαδικές εξετάσεις στην κατηγορία των Γενικών Λυκείων ανήλθε στο 77,19%, καθώς από τους 548 υποψηφίους εισήχθησαν σε ΑΕΙ και ΤΕΙ οι 423.
Από αυτούς οι 267 εισάγονται σε ΑΕΙ, οι 134 σε ΤΕΙ και 22 εισάγονται σε στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές. Πέρσι οι υποψήφιοι ήταν 558 και είχαν εισαχθεί οι 386 (ποσοστό επιτυχίας 69,23%). Στην κατηγορία του 10% (υποψήφιοι παλαιότερων ετών που εισάγονται χωρίς εξετάσεις) εισήχθησαν 77 άτομα και στην κατηγορία των εξετάσεων των ΕΠΑΛ εισήχθησαν σε ΤΕΙ 24 υποψήφιοι, ανεβάζοντας έτσι συνολικά τον αριθμό των εισακτέων σε 524. «Επομένως μιλάμε για μία ουσιαστική αύξηση του αριθμού και μάλιστα με ποιοτικά στοιχεία» τόνισε ο κ. Ράπτης. «Είμαστε πάρα πολύ καλά και σε σχέση με άλλες περιφέρειες διεκδικούμε υψηλά ποσοστά επιτυχίας που μας κατατάσσουν στις υψηλότερες θέσεις πανελλήνια», σημείωσε.
Αναφορικά με τη σειρά της εισαγωγής ο κ. Ράπτης ανέφερε:
«Δεδομένα αυτή τη στιγμή αντλούμε από τα σχολεία. Έχουμε επιτυχίες στην τριάδα. Να σας πως ενδεικτικά ότι από ένα περιφερειακό σχολείο το οποίο κάθε χρόνο στέκεται πάρα πολύ ψηλά από πλευράς ποσοστών, εισάγεται υποψήφια μαθήτρια του σχολείου αυτού στη σχολή Ικάρων, στη ΣΜΑ, στην τρίτη θέση. Είναι πρωτοποριακό για την Άρτα μας και ειδικά που είναι και κορίτσι».
Ο κ. Ράπτης συνεχάρη τους επιτυχόντες των εξετάσεων, αλλά και για όσους δεν τα κατάφεραν, τόνισε ότι η ζωή δεν σταματάει μόνο σε μία προσπάθεια. Συγκεκριμένα ανέφερε: «Αυτή η διαδικασία των εξετάσεων είναι μια διαδικασία που κρατάει αρκετό χρόνο. Ξεκινά από Οκτώβριο και κορυφώνεται με τις πανελλαδικές εξετάσεις, στη συνέχεια έχουμε τις βαθμολογίες και σήμερα έχουμε τα τελικά αποτελέσματα. Τα παιδιά κουράζονται και ταλαιπωρούνται. Οι γονείς τους είναι δίπλα τους και συνδράμουν τα μέγιστα για να έχουμε τα αποτελέσματα αυτά. Εύχομαι ολόψυχα καλές σπουδές σε όλους τους επιτυχόντες. Για δε εκείνους που έμειναν έξω για οποιονδήποτε λόγο, να τους πούμε απλά ότι η ζωή δεν σταματά σε μια μόνο προσπάθεια. Η ζωή είναι ένας αγώνας και θα έχουν το περιθώριο να καταβάλουν μια νέα προσπάθεια. Και εξάλλου δεν είναι πάντα λύση πάντα η εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο ή στο ΤΕΙ. Υπάρχουν κι άλλες διέξοδοι στη ζωή και μπορεί ο καθένας να τις αναζητήσει».

Ο κ. Ράπτης εξήρε το έργο το οποίο γίνεται στα περιφερειακά σχολεία, όταν περιφερειακό σχολείο της περιοχής μας και συγκεκριμένα το Λύκειο Κομποτίου έρχεται τρίτο σε ποσοστά επιτυχίας στο νομό με 82,05%. Στην πρώτη θέση βρίσκεται το 1ο Λύκειο Άρτας με ποσοστό επιτυχίας 90,63% και στη δεύτερη θέση το 3ο Λύκειο Άρτας με ποσοστό 88,30%. «Εγώ θα επιμείνω στους γονείς να μην μπαίνουν στη διαδικασία της “αναγκαστικής” μετακίνησης των μαθητών με μετεγγραφές από τα περιφερειακά σχολεία στα κεντρικά σχολεία. Το έργο είναι το ίδιο σημαντικό, τα αποτελέσματα είναι ορατά και καλό θα είναι να στηρίξουμε όλοι μας και τα περιφερειακά σχολεία» τόνισε ο Δ/ντής Β/θμιας Εκπαίδευσης Άρτας.

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν δύο στοιχεία για την Άρτα τα οποία προκύπτουν από την ανάλυση των αποτελεσμάτων. Το πρώτο, σύμφωνα με τον κύριο Ράπτη, είναι ότι η γενικότερη αποτυχία που υπήρχε φέτος στο μάθημα της Φυσικής και των Μαθηματικών, «αυτή η πτωτική τάση, δεν παρέσυρε τους μαθητές της Άρτας». «Αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι ενώ σε άλλες περιοχές οι βάσεις πέσανε, σε μας έχουμε αυξητική τάση στον αριθμό των εισακτέων. Άρα επί της ουσίας δεν επηρέασε τις επιλογές των μαθητών» ανέφερε ο Διευθυντής. Το δεύτερο στοιχείο είναι ότι, αν και υπάρχει μια γενικότερη εκτίμηση ότι πολλοί μαθητές δηλώσανε σχολές κοντά στον τόπο κατοικίας τους και με βάση τα οικονομικά τους δεδομένα, φαίνεται ότι στην Άρτα δεν είχαμε τέτοια αποτελέσματα, αφού κατά τον κ. Ράπτη «οι μαθητές λειτούργησαν πολύ πιο ελεύθερα και επέλεξαν σχολές που ανταποκρίνονται και στη βαθμολογία τους και στις προσωπικές τους επιλογές γενικότερα».