Δευτέρα, 20 Μαΐου 2013

Ραδιόφωνα - Τηλεόραση

Δύο πολύ ενδιαφέροντα κείμενα, για τους ραδιοφωνικούς σταθμούς και την τηλεόραση, στην Ελλάδα:

"Ραδιοσταθμοί κλειστοί, με απλήρωτους εργαζόμενους. Ο χάρτης των FM προκαλεί κατάθλιψη
του Δημήτρη Κανελλόπουλου
Φτάσαμε στο σημείο να υπάρχουν κλειστά ραδιόφωνα στην μπάντα των FM. Κλειστά, θεόκλειστα. Να συντονίζεσαι στη συχνότητά τους και να μην ακούς τίποτα. Ούτε καν παράσιτα. Απλώς σιωπή από έναν ανοιχτό πομπό.
Ποιος το περίμενε πως κάποια στιγμή ο Best 92,6 και ο VFM 88,3, από τους κερδοφόρους και με μεγάλες ακροαματικότητες ραδιοσταθμούς των αθηναϊκών FM, θα κατέβαζαν διακόπτες;


Οι εκδόσεις Λυμπέρη έβαλαν λουκέτο (συνολικά) και τα δύο ραδιόφωνά τους έκλεισαν. Πλέον ανήκουν στην Εθνική Τράπεζα, αλλά ουδείς ενδιαφέρεται να τα αγοράσει και οι πρώτοι πλειστηριασμοί που έγιναν για τις δύο συχνότητες κηρύχθηκαν άγονοι.
Το ίδιο συνέβη αρχικά και με τα ραδιόφωνα του έτερου πτωχευμένου πυλώνα του πάλαι ποτέ..
ένδοξου life style, της IΜΑΚΟ του Πέτρου Κωστόπουλου. Sfera, Derti και Nitro βγήκαν προς πώληση από τις τράπεζες και τα αγόρασε (σε εξευτελιστική τιμή τα δύο τελευταία) ο Γιώργος Πολίτης. Το Nitro παραμένει πάντως στην επικίνδυνη ζώνη, ο νέος του ιδιοκτήτης δεν έχει δραστηριοποιηθεί ακόμα, τα υπέρογκα χρέη προφανώς τον αποτρέπουν. Οι εναπομείναντες εργαζόμενοι εκεί παραμένουν απλήρωτοι ένα χρόνο τώρα.
Τραγικά πράγματα. Η εικόνα του εργασιακού χάρτη των αθηναϊκών FM δεν διαφέρει και δεν θα μπορούσε να διαφέρει από τη γενικότερη, κάκιστη, εικόνα των media. Λίγα είναι τα ραδιόφωνα που λειτουργούν κανονικά. Και που πληρώνουν στην ώρα τους. Εστω και με μειώσεις στους μισθούς. Κάποια μουσικά ραδιόφωνα τη βρήκαν τη λύση πάντως, όπως βλέπετε και στον πίνακα δίπλα, δουλεύουν χωρίς παραγωγούς, παίζουν μόνο μουσική από ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Οπότε δεν χρειάζεται να χολοσκάνε με μισθούς και άλλα τέτοια… παρωχημένα.

Τα διεκδικούν οι εργαζόμενοι
Σε τρεις ραδιοσταθμούς ωστόσο, οι απηυδισμένοι εργαζόμενοι προσπαθούν να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους. Τους δίνει άλλωστε το δικαίωμα ένας νόμος που ψηφίστηκε πρόσφατα και τους επιτρέπει, αν είναι απλήρωτοι για ένα τετράμηνο, να καταθέσουν αίτηση στο ΕΣΡ για αυτοδιαχείριση της συχνότητας. Ηδη προχώρησαν στις απαραίτητες ενέργειες και περιμένουν την απάντηση του συμβουλίου οι δημοσιογράφοι και οι διοικητικοί των Flash, Best και (του δημοτικού) Ξένιος. Αντίπαλός τους η ΕΙΙΡΑ, η ένωση των ιδιοκτητών ραδιοφώνων Αττικής, που κατέθεσε στο ΕΣΡ εναντίον τους.

Τα παράδοξα
Σκάνε όμως και κάτι παράδοξα από ραδιόφωνα που δεν το περιμένεις. Εκείνα της Αριστεράς ας πούμε και τα οποία κρατούσαν απλήρωτους τους εργαζόμενους. Ο 105.5 Στο Κόκκινο του ΣΥΡΙΖΑ (αυτός ευτυχώς εξόφλησε τα χρωστούμενα) και ο 902 Αριστερά στα FM του ΚΚΕ που όχι μόνο δεν τους πληρώνει, αλλά και τους διαβάλλει στη συνέχεια. Εργασιακός μεσαίωνας επικρατεί επίσης και στο ραδιοσταθμό της Εκκλησίας της Ελλάδος 89.5, με απολύσεις και εξωφρενικές μειώσεις μισθών που φτάνουν μέχρι και το 40%. Τι ψυχή θα παραδώσουν άραγε οι άγιοι πατέρες; Με πολύμηνες καθυστερήσεις στη μισθοδοσία πορεύεται και ο Pepper 96.6 που είναι καλός και ανεβαίνει διαρκώς στις ακροαματικότητες.
Το ρεκόρ ανήκει δικαιωματικά στον Sentra 103.3 του ομίλου Μπόμπολα και κανείς δεν μπορεί να του το πάρει. Εκεί λοιπόν οι εργαζόμενοι, αθλητικοί συντάκτες από τα άλλα ΜΜΕ του ομίλου, δουλεύουν υποχρεωτικά χωρίς να πληρώνονται. Αν τολμούν, ας αρνηθούν.

Τα ευχάριστα
Στα ευχάριστα της υπόθεσης η είσοδος στην αγορά ενός καινούργιου και υγιούς παίκτη. Η Αλεξάνδρα Δασκαλοπούλου αγόρασε τον Εν Λευκώ και τον Freedom και όσοι δουλεύουν εκεί (οι πρώτοι μάλιστα προέρχονται από τον Λυμπέρη!) έβγαλαν ανάσα ανακούφισης.

- Εφημερίδα των Συντακτών"  Πηγή: zoornalistas



"Νέα πτώση της τηλεοπτικής διαφήμισης
Σοκ και δέος από τη μείωση της διαφημιστικής δαπάνης στην τηλεόραση κατά 30% στο πρώτο τρίμηνο του έτους. Η συζήτηση για τη συγχώνευση μεταξύ του Mega και του Star μπορεί να έχει παγώσει, μετά την αρνητική στάση του Γ. Μπόμπολα στη σχετική πρόταση του Β. Βαρδινογιάννη, αλλά η δραματική μείωση της διαφήμισης στην τηλεόραση που μπορεί να έχει ως συνέπεια την καθίζηση των εσόδων στα 180 εκατ. ευρώ για το 2013, θα επαναφέρει με τον ένα ή τον άλλο τρόπο το ζήτημα. Το πρόβλημα είναι πως αυτή η πτωτική τάση δεν φαίνεται να έχει τέλος, παρά τις περί αντιθέτου διακηρύξεις, και έτσι και η τηλεόραση έχει μπει σε ένα σπιράλ θανάτου. Είναι κοινό μυστικό, πως μετά την κατάρρευση του Alter, οι ιδιοκτήτες των τηλεοπτικών σταθμών περιμένουν το κλείσιμο ενός ακόμη σταθμού!

Προς το παρόν οι παίχτες στην ελεύθερη τηλεόραση ακολουθούν μοναχικό δρόμο. Το Mega επέλεξε τη νέα αύξηση του μετοχικού του κεφαλαίου κατά 15,1 εκατ. ευρώ, και ο όμιλος Βαρδινογιάννη την ενίσχυση του Star ως το τέλος του χρόνου, βάζοντας τουλάχιστον 1 εκατ. ευρώ το μήνα στα ταμεία του καναλιού. Ο Δημήτρης Κοντομηνάς «κληρονόμησε» από τους Γερμανούς του RTL ένα καθαρό από δανεισμό Alpha και έχει να καλύψει μόνο τις τρέχουσες ανάγκες λειτουργίας, ενώ αποστασιοποιημένος από την Ελλάδα δείχνει να είναι ο Θοδωρής Κυριακού , ο άνθρωπος που πριν από περίπου 3 χρόνια είχε θέσει το ζήτημα των συγχωνεύσεων. Η ΕΙΤΗΣΕΕ έχει στείλει τις απόψεις της στο Σ. Κεδίκογλου για τις αλλαγές που θεωρεί πως πρέπει να γίνουν στην τηλεοπτική αγορά ξεκινώντας με το αίτημα να αποσυνδεθεί η κατοχή συχνότητας από τη λειτουργία μιας εταιρείας. Όταν μια εταιρεία όπως π.χ. στην περίπτωση του Tempo παύει να λειτουργεί, τότε αυτόματα ανακαλείται από το ΕΣΡ η άδεια του. Οι εκπρόσωποι των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών επιθυμούν να μπορεί μια εταιρεία να κατέχει περισσότερες της μιας συχνότητες, χρησιμοποιώντας και το επιχείρημα πως στην ψηφιακή εποχή, κάτι τέτοιο θα είναι επιβεβλημένο από την εξέλιξη της τεχνολογίας.

Πρόβλημα και με τα ελληνικά προϊόντα

Το πρόβλημα με τη μείωση της διαφημιστικής δαπάνης απειλεί ευθέως τα ελληνικά προϊόντα. Οι πολυεθνικές εταιρείες δεν έχουν σταματήσει καθόλου να διαφημίζονται στην Ελλάδα. Το αντίθετο απαιτούν διαρκώς περισσότερο χρόνο, και μιας και είναι σχεδόν οι μοναδικοί διαφημιζόμενοι πετυχαίνουν να ρίχνουν τις τιμές έως και 70%, εξασφαλίζοντας την προβολή και την πώληση των προϊόντων τους. αντιθέτως οι ελληνικές εταιρείες, εξαιτίας της κατάστασης τους από την εφαρμογή του Μνημονίου αποσύρονται από τη διαφήμιση, αυξάνοντας έτσι τον κίνδυνο για τη μείωση της απήχησης της τεχνολογίας." Πηγή: paron.gr