Παρασκευή 17 Ιουνίου 2011

Σε ελεύθερη πτώση η αγορά ηλεκτρονικών

deasy.gr
Μόνο τα απαραίτητα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη δείχνουν να αγοράζουν οι Έλληνες καταναλωτές, πιεζόμενοι από την οικονομική κατάσταση. Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία της γνωστής εταιρείας ερευνών GfK για την πορεία της συγκεκριμένης αγοράς το α’ τρίμηνο του 2011.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η αξία των συνολικών πωλήσεων εκτιμάται ότι διαμορφώθηκε στα 558 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας μείωση 29,5% σε σχέση με το α’ τρίμηνο του 2010. Αυτό που πρέπει να επισημανθεί είναι πως τα τελευταία 4 χρόνια η συγκεκριμένη αγορά δεν είχε κινηθεί ποτέ χαμηλότερα από τα επίπεδα των 700 εκατ. ευρώ. Στη σχετική ανακοίνωση της, πάντως, η GfK επισημαίνει ότι οι πωλήσεις σε όγκο δεν σημείωσαν αντίστοιχη μείωση, χωρίς, όμως, να δίνει συγκεκριμένα στοιχεία.

Όλοι  οι  τομείς  παρουσίασαν αρνητική απόδοση, με τον τομέα των τηλεπικοινωνιών να καταγράφει τη χαμηλότερη απόδοση της τάξεως του -32,4%. Ο τομέας των προϊόντων τεχνολογίας κατέγραψε τη δεύτερη χαμηλότερη απόδοση (-31,9%) που ακολουθήθηκε από τον τομέα των φωτογραφικών ειδών με μείωση (-31,0%), τον τομέα των ηλεκτρονικών τεχνολογικών προϊόντων με μείωση (-30,4%) και τον τομέα των μεγάλων οικιακών συσκευών με μείωση (-28,0%). Ο τομέας των μικρών οικιακών συσκευών και ο τομέας των ειδών εξοπλισμού γραφείου παρουσίασαν ένα είδος «αντίστασης» σε αυτήν την σημαντική  μείωση με δεδομένο ότι μειώθηκαν μόνο κατά 18,2% και 18,0% αντίστοιχα.

Από τα στοιχεία που έχουν ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι υπήρξαν ορισμένες προϊοντικές κατηγορίες που διατήρησαν θετική τάση, όπως ήταν τα smartphones, τα οποία, όμως, δεν κατάφεραν να συγκρατήσουν την πτώση των πωλήσεων τηλεπικοινωνιακών προϊόντων. Ακόμη, όμως, και εκεί η αύξηση είναι μικρότερη σε σχέση με τα προηγούμενα τρίμηνα, κυρίως εξαιτίας της πτώσης των τιμών και της παρουσίας πολύ φθηνών smartphones στην αγορά.

Δημοφιλεις αναρτήσεις