Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου 2011

Τα σχολικά βιβλία ψηφιακά

Σχετικά με το ότι πολλά βιβλία θα μοιραστούν σε dvd ή θα τα κατεβάζουν από το internet οι μαθητές στο digitalschool.minedu.gov.gr (το οποίο είναι πραγματικά κακοσχεδιασμένο και δύσχρηστο, δοκιμάστε να βρείτε ένα βιβλίο για να δείτε πόσα κλικ χρειάζεται να κάνετε) οι απόψεις διίστανται. Πολλοί πιστεύουν ότι με την χρήση υπολογιστών η διαδικασία μάθησης είναι καλύτερη όμως οι Σουηδοί ερευνητές (η Σουηδία είναι πάντα μια από τις χώρες πρότυπα στην εκπαίδευση) έχουν άλλη γνώμη. Ένα απόσπασμα από το: users.sch.gr
Σουηδοί ερευνητές, σε δικές τους έρευνες, έχουν συμπεράνει ότι στο χαρτί διαβάζουμε καλύτερα και κατανοούμε περισσότερα πράγματα από ό,τι όταν διαβάζουμε ακριβώς το ίδιο κείμενο σε μια οθόνη.
Συμφωνούν ότι όταν το βιβλίο ψηφιοποιείται και χάνει τη φυσική του υπόσταση, τότε ο αναγνώστης βιώνει μια αίσθηση απώλειας αναφορικά με τη σφαιρική κατανόηση του κειμένου.
Σύμφωνα με τη Μάνγκεν, οι δυνατότητες πολυμεσικού (multimedia) εμπλουτισμού ενός ηλεκτρονικού κειμένου με υπερκείμενο, βίντεο, ήχους και εικόνες, στην πραγματικότητα εμποδίζουν ένα αναγνώστη να δημιουργήσει ένα φανταστικό σύμπαν από τις δικές του νοητικές εικόνες. Αντίθετα, ο αναγνώστης διασπάται και αποσπάται από τις πολυμεσικές ευκαιρίες που έχει στον κομπιούτερ για να κάνει κάτι, να δει ή να ακούσει κάτι άλλο, πέρα από την απλή “μονοδιάστατη” ανάγνωση – η οποία όμως φαίνεται πως έχει τελικά τη δική της αξία από ψυχολογικής και εγκεφαλικής απόψεως.

Δημοφιλεις αναρτήσεις